Wednesday, November 22, 2006

L’educació obté un aprovat pels pèls

La falta de preparació en llengües estrangeres, la manca d’equipaments tècnics, l’espiral de violència i drogues a les escoles i la incertesa davant reformes educatives són alguns dels motius que dónen desposta a aquesta nota justeta.

15 Nov 06/ GRUP NUEZ (Maria Almenar & Agnès Llorens)

La majoria dels joves dóna un aprovat just a les actuals polítiques d’actuació del Govern en matèria d’educació. Segons la majoria d’universitàris, no es cuiden les matèries i hi ha poca preocupació de l’Administració de cara als problemes que presenten tots els nivells educatius. Aquesta opinió ve reforçada pel poc èxit que han tingut les darreres reformes educatives. Fenòmens com la fluixa implantació de la ESO o la derogació de la LOE han assentat un precedent perquè noves reformes, com el Tractat de Bolonia, es veguin amb escepticisme.

La manca de recursos, tan tècnics com humans, a tots els nivells de la educació pública és una de les demanades més persistents. La majoria de centres docents no tenen recursos tècnics suficients per poder donar cabuda a les necessitats dels estudiants, almenys pel que fa referència als ensenyaments públics. Aquest motiu fa que una gran part dels estudiants declarin que noten com el Govern deixa de banda l’educació, en detriment d’altres àmbits.

Per aquest motiu, la majoria es mostren partidaris del trilingüisme, que afavoriria l’estudi de l’anglès aplicat a totes les matèries, com una aposta de futur. D’aquesta manera, ja no caldria recòrrer a estudis extra per reforçar aquesta llengua, que consideren imprescindible en l'àmbit laboral. En la mateixa línia, molts dels enquestats es declaren partidaris d’excloure els estudis de religió del llistat de matèries obligatòries, alegant que aquest temps es podria dedicar a altres tasques de reforç o ampliació dels coneixements obtinguts.
ELEMENTS RELACIONATS:
ELEMENTS COMPLEMENTÀRIS:

No comments: